• Nuovo
212 - Hi-Res-Audio

Scheda tecnica

Native Dsd Native Dsd
Visita il sito
Qobuz Qobuz
Visita il sito
Hd Tracks Hd Tracks
Visita il sito

TRACKLIST

1. Never let me go J. Livingston - R. Evans 5’20”
2. You’ve changed C. Fischer - B. Carey 5’34”
3. Easy to love C. Porter 4’44”
4. All blues M. Davis 5’58”
5. Cry me a river A. Hamilton 6’30”
6. Dream cycling J. Mazzariello 6’18”
7. Turnaround O. Coleman 4’59”
8. Smooth and blue E. Pietropaoli 6’37”
9. I loves you porgy G. Gershwin 5’22”

Total Time 51’23”

Conceived, recorded and produced by Giulio Cesare Ricci
Recorded at the Auditorium Museo Piaggio Pontedera March 27th, 2019
Recording assistant: Paola Liberato
Valve microphones: Neumann U47, U48, M49
Mike pre-amplifiers, cables (line, digital, microphone, supply): Signoricci
Recorded in stereo DSD on the Pyramix Recorder using dCS A/D and D/A converters
Photos by Andrea Manno

The Mastering for SuperAudioCD was made by Giulio Cesare Ricci using Signoricci’s analog and valve system.

Questo album fa parte delle registrazioni che ho realizzato in occasione dei concerti del fonè Music Festival Piaggio edizione 2019. Ho realizzato questa registrazione presso l'Auditorium Piaggio situato all'interno del famoso Museo di Pontedera, luogo dove Piaggio è nata e dove ancora oggi continua a produrre. All'interno del Museo ogni anno il pubblico di tutto il mondo può ammirare la produzione Piaggio realizzata negli anni, tutti i modelli della Vespa e dell'Ape, tutte le moto Aprilia, Gilera e Moto Guzzi che nel tempo hanno vinto premi nazionali e internazionali. Per questa registrazione ho portato tutta la mia attrezzatura sia analogica (Ampex ATR 102 Electronic Tube Ampex Model 351-1965, 2 tracce, 1/2 pollice, 30ips modificata da David Manley) che digitale (Pyramix Recorder, dCS A/D e D/A convertitori). Per quanto riguarda i microfoni ho utilizzato la mia collezione originale di Neumann U47, U48, M49 oltre al preamplificatore microfonico e ai cavi Signoricci. Si utilizzano coppie di microfoni a valvole Neumann degli anni 1947 e 1949 (U47, U48 e M49) dalla timbrica naturalissima usando tecniche bimicrofoniche ad effetto di campo. Questi microfoni hanno una storia importante: sono infatti i microfoni originali utilizzati per registrare tra gli altri, le esecuzioni dei Beatles nello Studio di Abbey Road e dalla RCA per le registrazioni "Living Stereo". Il suono che riesco a catturare con questi leggendari microfoni è perfettamente in linea con il mio gusto Sonoro. Nessun altro microfono ha una timbrica così vera e la capicità di incidere tutte le nuances di suono e tutta la ricchezza degli armonici. L'unicità di questi microfoni è legata alla loro capacità di effettuare una perfetta "fotografia sonora" e di mettere la musica perfettamente collocata nello spazio sonoro scelto per la registrazione. Questo perché per ogni registrazione ho sempre realizzato due Master: un master analogico per i vinili e un master digitale DSD per i SuperAudioCD. Per il SACD ho utilizzato il formato DSD, su Pyramix utilizzando i convertitori dCS A/D e D/A DSD. Dal 1998 ad oggi incido in DSD 64 x 44.1 bit con workstations Signoricci ex Philips che montano programmi Pyramix, convertitori dCS analogico/digitale 904 e convertitori dCS digitale/analogico 954, tutto questo per realizzare al meglio i SACD fonè. Il mastering del SACD è stato da me realizzato utilizzando il sistema Signoricci interamente analogico e Valvolare. Un sistema allo "stato dell'arte" senza manipolazione del suono, equalizzazione, riverbero, compressione ed espansione... ma suono naturale e timbrica vero per esaltare al meglio l'acustica dell'Auditorium del Museo Piaggio. Fonè propone da quasi 40 anni delle incisioni realizzate all'insegna della ricercatezza tecnologica e miranti al recupero delle atmosfere musicali originali. Anche per questa registrazione ho utilizzato una tecnica di registrazione a "effetto di campo"... tutto questo per far riviver all'ascoltatore nel suo impianto hifi di casa, l'effetto live come se fosse stato presente all'esibizione. Protagonisti di questo album sono Julian Mazzariello pianoforte, Enzo Pietropaoli contrabbasso. Questi due grandi jazzisti hanno suonato e inciso molti dischi insieme, ma è la prima volta che si presentano in formazione duo. Sinceramente è riduttivo definirli duo perchè in ogni brano che hanno interpretato sembravano un solo strumento. Gli artisti hanno alternato brani del repertorio internazionale; da sottolineare Easy to love (Cole Porter) I Loves you porgy (George Gershwin) e due brani degli stessi Mazzariello e Pietropaoli. E' stata veramente magica la loro interpretazione e il dialogo che ogni volta hanno "intrecciato" tra i due strumenti, una totale fusione timbrica, musicale e interpretativa.... un capolavoro! Il natural sound fonè ha valorizzato a pieno tutte le sonorità dei due strumenti

Un album da non perdere!

Giulio Cesare Ricci

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

This album is part of the recordings I made for the concerts of the Piaggio fonè Music Festival 2019 edition. I made this recording at the Piaggio Auditorium located inside the famous Pontedera Museum, the place where Piaggio was born and where it still continues to produce today. Inside the Museum every year the public from all over the world can admire the Piaggio production made over the years, all the Vespa and Ape models, all the Aprilia, Gilera and Moto Guzzi motorcycles that have won national and international awards over time. For this recording I brought all my equipment both analog (Ampex ATR 102 Electronic Tube Ampex Model 351-1965, 2 tracks, 1/2 inch, 30ips modified by David Manley) and digital (Pyramix Recorder, dCS A / D and D / A converters). As for the microphones I used my original collection of Neumann U47, U48, M49 in addition to the microphone preamp and Signoricci cables. We use pairs of Neumann tube microphones from the years 1947 and 1949 (U47, U48 and M49) with a very natural tone using field effect bi-microphone techniques. These microphones have an important history: they are in fact the original microphones used to record, among others, the Beatles performances in the Abbey Road Studio and by RCA for the “Living Stereo” recordings. The sound I can capture with these legendary microphones is perfectly in line with my sonic taste. No other microphone has such a true timbre and the ability to engrave all the nuances of sound and all the richness of the harmonics. The uniqueness of these microphones is linked to their ability to make a perfect "sound photograph" and to put the music perfectly placed in the sound space chosen for the recording. This is because for each recording I have always made two Masters: an analog master for vinyls and a DSD digital master for SuperAudioCDs. For the SACD I used the DSD format, on Pyramix using the dCS A / D and D / A DSD converters. From 1998 to today I record in DSD 64 x 44.1 bit with Signoricci ex Philips workstations that mount Pyramix programs, 904 analog / digital dCS converters and 954 digital / analog dCS converters, all this to make the best SACD fonè. The SACD mastering was done by me using the full analog and tube Signoricci system. A "state of the art" system without sound manipulation, equalization, reverb, compression and expansion ... but natural sound and true timbre to best enhance the acoustics of the Auditorium of the Piaggio Museum. Fonè has been offering for almost 40 years recordings made in the name of technological refinement and aimed at recovering the original musical atmospheres. Also for this recording I used a "field effect" recording technique ... all this to make the listener relive the live effect in his home hifi system as if he had been present at the performance. The protagonists of this album are Julian Mazzariello piano, Enzo Pietropaoli bass. These two great jazzmen have played and recorded many records together, but it is the first time that they have come together as a duo. Honestly, it is simplistic to call them a duo because in each piece they interpreted they seemed to be a single instrument. The artists alternated pieces from the international repertoire; to underline Easy to love (Cole Porter) I Loves you porgy (George Gershwin) and two songs by Mazzariello and Pietropaoli themselves. Their interpretation and the dialogue that each time "intertwined" between the two instruments was truly magical, a total timbre, musical and interpretative fusion .... a masterpiece! The natural sound fonè has fully  enhanced all the sounds of the two instruments. 

An album not to be missed!

Giulio Cesare Ricci

4 altri prodotti della stessa categoria: